top of page
חיפוש

5 טיפים לחקלאים שמוכרים ישירות לצרכנים


בתור חקלאים, מכירה ישירה לצרכנים יכולה להיות הדבר הכי טוב שקרה לכם, או סיוט לא קטן.


מה שמבדיל בין השניים היא ההבנה שמכירה ישירה דורשת תשומת לב לפרטים הכי קטנים, שיטות וכלי ניהול והפצה מתאימים ויעילים, והכי חשוב - המון שיתוף פעולה.


מכירה ישירה של מוצרים טריים לעומת מכירה ישירה של מוצרים אחרים באינטרנט (כמו בגדים, תכשיטים, אלקטרוניקה וכו') מחייבת אופרציה שונה - הרבה יותר מאתגרת ומורכבת:

  • לוגיסטיקה עם משאבים מצומצמים - טיפול במאות הזמנות ביום אחד עם מספר עובדים מצומצם

  • אין מלאי - כל המוצרים מלוקטים בסמוך לאספקה

  • השילוח הוא באחריות העסק - ולא ניתן לייצא אותו לחברה חיצונית עקב עלות וחשיבות הדיוק במשלוח

ניהול הזמנות ליום אספקה של משק חקלאי כולל: עדכון מוצרים מחירים ומלאי, קבלת הזמנות לקוחות קצה, סיכום כמויות לליקוט, אריזת מוצרים והכנת ההזמנות לאיסוף\משלוח, עדכון הלקוחות בסכום ההזמנה וחוסרים, שיוך השליח לקו חלוקה והפצה, חיובים. וכל זאת לצד שירות לקוחות, הזמנות מספקים - במידה ולא כל התוצרת מיוצרת על ידי המשק עצמו - והשקעה בשיווק.


כשהעסק קטן, ומספר ההזמנות השבועי קטן (פחות מ 20 הזמנות שבועיות), גיליון אלקטרוני פשוט עשוי להיות פתרון לנקודת התחלה. אבל (וזה אבל גדול!) תחזוקה של גיליון אלקטרוני יכולה לקחת שעות של זמן, שירות הלקוחות יהיה מוגבל, והסבירות לטעיות עולה - זאת לא תשתית טובה לעסק שנמצא בצמיחה או מכוון לצמיחה.


אז מה משק חקלאי יכול לעשות?

לפשט את הניהול של מערך ההזמנות, ולהתמקד באוטומציה של תהליכים שניתן לבצע על ידי כלים עסקיים.


להלן 5 טיפים שמיושמים על ידי משקים חקלאים מצליחים במכירה ישירה כדי להתייעל וכדי לפנות זמן לעבודת האדמה, צמיחה, ולכמובן גם לחברים ומשפחה :)



1. חנות אונליין הכי מהירה ופשוטה לשימוש (מינימום קליקים לרכישה)

הקנייה של תוצרת טרייה מאופיינת ביצירת שגרה שבועית מחזורית אצל הלקוחות. אותה לקוחה (או לקוח) ירכשו את ההרגל החדש אך ורק אם פעולת ההזמנה תהייה פשוטה, ומהירה (מאד!). מצד שני, הגורם שישמר אותם כלקוחות חוזרים לאורך זמן זו איכות המוצרים היוצאת דופן ושירות לקוחות רגיש ואמין.

מערכת ההזמנות שתשמש את המשק צריכה לתמוך בשני הגורמים הללו, ועל ידי כך לחסוך לעסק זמן רב של שירות לקוחות. MyPips לדוגמא, מצד אחד למהירות האתר, וקלות ההזמנה יש חשיבות עליונה. ומהצד השני, היא מאפשרת לבעל העסק ״כוחות על״ על מנת שיהיה מסוגל לתת שירות לקוחות פנומנאלי.


2. חנות אונליין שהיא מערכת הזמנות מתקדמת ומדוייקת למכירה של תוצרת טרייה

נכון, חנות אונליין כבר אמרנו. ובכל זאת בחרנו לשים דגש גם על הצד האדמיניסטרטיבי בניהול חנות בעולם התוצרת הטרייה.

כל משק חקלאי לכאורה הוא עסק קטן עד בינוני, אך מורכבות האופרציה, והדרישות לניהול העסק זהה לניהול מערכת הזמנות של רשת קמעונאית גדולה. הניהול מאופיין באלמנטים יחודיים כמו חלונות הזמנה (או קביעת תאריכים יעודיים לאספקה), משלוחים עד הבית ונקודות איסוף, עדכון מחירים, ניהול מלאי, סיכום כמויות, הזמנות מספקים, ניהול שליחים, אפליקציית משלוחים ועוד.. אך הנקודה הקריטית היא היכולת להתמודד עם הבלתי צפוי. מכירה ישירה תוצרת טרייה מאופיינת במספר אינסופי של התמודדיות עם הבלתי צפוי כמו חוסרים של הרגע האחרון, שינויי מחירים, זיכויים, עובדים מתחלפים, והזמנות של הרגע האחרון. היכולת של בעל העסק לשלוט בפרטים בכל רגע, להתמודד עם בעיות שצצות במהירות, להיות עצמאי בשטח וללא תלות באדם טכנולוגי הם כולם שיקולים קריטיים בבחירת מערכת הזמנות.

ב MyPips מתפתחת מתוך למידה מהשטח ועבודה צמודה עם הלקוחות, ונותנת מענה מהיר וקל לכל אותם תרחישים. דוגמה קטנה, במקרה של שינוי מחיר, בעל העסק יכול לעדכן את המחיר בכל ההזמנות המתקבלות בלחיצת כפתור.

3. חיוב בסליקת אשראי לאחר אספקה

חיוב לאחר משלוח (אספקה ללקוח) הוא היבט קריטי במכירת תוצרת טרייה, במיוחד כשהעסק גדל.

הגישה הזו יעילה ומאפשרת פתרון מהיר להתמודדות עם חוסרים, וזיכויים עם התייעלות חשבונאית. בנוסף, היא גם מנעימה ללקוח את חווית קנייה בה הוא מחוייב רק על מה שסופק, ומרוצה, ולא צריך להשקיע זמן בהחזר כספי. כל אמצעי תשלום אחר מאשראי, ידרוש שיח בין הלקוח לעסק להשלמת העיסקה. סליקת אשראי מאפשרת שמירת פרטי אשראי באופן מאובטח, וביצוע החיוב באופן עצמאי ע״י בעל העסק. היכולת לחייב את הלקוחות באשראי לאחר האספקה זמינה במערכות הזמנות רבות. היכולת לחייב את כל ההזמנות בלחיצת כפתור אחת תוך דקות זו יכולת יחודית ב MyPips שחוסכת לעסק שעות של עבודה אדמניסטרטיבית.


4. חשבונאות וחשבוניות

ככל שתצברו יותר הזמנות, כך יהיה צורך לנהל את הספרים הפיננסיים על ידי איש מקצוע (רואה חשבון/מנהל חשבונות). ישנם מספר ניואנסים למוצרים פטורים ממע״מ ומוצרים שאינם פטורים, טיפול בדמי משלוח, עלויות משלוח, החזרים כספיים, עמלות. אתם לא רוצים לטעות, והפעולה הידנית לוקחת זמן רב. החקלאים המצליחים ביותר ב-MyPips מתמשקים למערכת חשבונות דיגיטלית כדי להנפיק חשבוניות אוטומטיות עבור כל עסקה, וריכוז הנתונים כדי שרואה החשבון/מנהל החשבונות שלך יוכלו לקבל את כל המידע שהם צריכים, עם מינימום כאב ראש.

5. שיתוף פעולה עם קהילות

במהלך מגיפת הקורונה, רכישת קהילתית הפכה לחלופה פופולרית יותר ויותר לשיטות קניות מסורתיות. בתופעה זו מתארגנים תושבי שכונה רכישות משותפות של מוצרי מזון מספקים שונים באמצעות קבוצות וואטסאפ שכונתיות. בתחילה, רכישת קהילה הייתה ניסיון לעזור לחקלאים מתקשים במהלך המגיפה. אולם מאז היא התרחבה והפכה לדרך להשיג מוצרי בוטיק במחירים אטרקטיביים שאולי לא יהיו זמינים באמצעים אחרים. קהילות אלו הפכו למנוע הצומח ביותר לשיווק והפצה של תוצרת טרייה. הם מאפשרים גם שיווק המוני וגם יעילות תפעולית על ידי ריכוז אספקת הזמנות רבות לנקודה אחת.


כאשר עובדים עם קבוצות רכישה בקהילה, חשוב לזכור מספר דברים: ראשית, תהליך ההזמנה צריך להיות פשוט ומהיר ככל האפשר. קבוצות רכישה בקהילה עשויות להזמין מעשרות ספקים שונים, ותהליך הזמנה איטי או מסורבל עלול להוביל לנטישה. בנוסף, גישה למידע היא קריטית. מנהלי קהילה מסייעים לעיתים קרובות לשווק את הספקים לחבריהם, ומהווים כמקשר בין הספק לקהילה. מתן כלים למנהלים אלה המקלים על חייהם, כגון גישה להזמנות לתמיכה, יכול להיות גורם משמעותי וחיוני ליצירת קשרים ארוכי טווח.

ב-MyPips, אנו רואים במנהלי קהילה משתמשי-על ומציעים להם הרשאה ייחודית לצפות בהזמנות ולייצר שוק מקומי אונליין כדי לייעל ולהטיב את חווית הקנייה. לסיכום, קנייה בקהילה היא טרנד הולך וגובר שמציע יתרונות רבים הן לצרכנים והן לספקים. על ידי שמירה על תהליך ההזמנה פשוט ומתן למנהלי הקהילה את הכלים הנכונים, עסקים יכולים ליצור קשרים חזקים עם קבוצות אלה ולהיכנס לשוק הולך וגדל של צרכנים המחפשים מוצרים טריים וייחודיים.




322 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

חנות אונליין לעסק מקומי? 10 שאלות שחובה לשאול לפני שבוחרים פלטפורמה

חווית הקנייה האולטמטיבית באינטרנט משתנה משמעותית כתלות במוצרים שנמכרים, בסוג הלקוחות, ובאופן ניהול האופרציה 🛍. לדוגמא ברכישת טלפון נייד - חווית הקנייה מאופיינת כמרתקת ומרגשת. כל מוצר מציג דף מידע יעו

bottom of page