top of page
חיפוש

חנות אונליין לעסק מקומי? 10 שאלות שחובה לשאול לפני שבוחרים פלטפורמה


חווית הקנייה האולטמטיבית באינטרנט משתנה משמעותית כתלות במוצרים שנמכרים, בסוג הלקוחות, ובאופן ניהול האופרציה 🛍.


לדוגמא ברכישת טלפון נייד - חווית הקנייה מאופיינת כמרתקת ומרגשת. כל מוצר מציג דף מידע יעודי ומפורט, עם המון דגש על הפרטים והפנייה למוצרים משלימים. חווית הקנייה תתן לנו תחושת אקלוסיביות, וביטחון בבחירה. מצד הלקוח מדובר בהחלטה שקולה ו״חד פעמית״ (זו אינה הוצאה שבועית או חודשית) במחיר משמעותי המשפיע על התזרים החודשי.


אותה חוויה בדיוק, תחשב כחווית קנייה נוראית עבור מוצרים כמו פירות וירקות, ו/ או אוכל בייתי. במקרים אלו חווית קנייה כזו תחשב איטית מאד. בעוד שהלקוחות במקרה זה מעוניינים לבצע את ההזמנה במינימום זמן, ומאמץ. הרכישה נעשית לרוב מהטלפון הנייד בין משימות היום-יום. חווית הקנייה במקרה זה מאופיינת במידע מצומצם ושקוף, תהליך קנייה מהיר ככל הניתן ומספר קליקים מינימליים.


מומחים בתחום יכוונו לחווית הקנייה הראשונה שמתאימה למוצרים עם שולי רווח גדולים, וזו חווית הקנייה הסטנדרטית בפלטפורמות המוכרות כמו wix, shoify,and wordpress. האם זו ההגדרה שמתאימה לכם? ואם לא, אז לאלו עוד קריטריונים שמבדילים מהותית בין העסקים כדאי לשים לב?


אז לפני שאתם קופצים למים, עברו על 10 שאלות מפתח שאתם חייבים לשאול את עצמכם רגע לפני בחירת הפלטפורמה להקמת החנות שלכם.


1. איזה סוגי מוצרים אתם מציעים וכיצד הם משתלבים בפלטפורמה? ⌚️💐🍓

בהקמת חנות אינטרנטית לעסק שלך, חשוב לוודא שבפלטפרמה שאתם בוחרים יש את הגמישות לבנות ולהגדיר את המוצרים שאתם מתכוונים למכור באופן מדוייק שאינו מגביל אותכם.

תשאלו את עצמכם:

  • האם מוכרים מוצרים גם פטורים ממע״מ וגם מחוייבים במע״מ?

  • האם המוצרים שקילים ודורשים אפשרות עדכון לאחר ההזמנה?

  • האם מוכרים מוצרים ״מורכבים״ כמו סלים, מארזים (או ארוחות) עם מוצרים לבחירה?

  • האם נדרש לעקוב אחר מלאי בתדירות גבוהה?

חנות אינטרנטית חזקה מתוחזקת כל הזמן על ידי בעל העסק. היכולת לבנות מוצרים כרצונך, לעדכן מוצרים, מחירים, ומלאי בקלות ללא גורם חיצוני היא קריטית לעסק בצמיחה מתמדת.


2. איזו חווית קנייה אנחנו מדמיינים? 🛍️⏳

אחת הסיבות המרכזיות לנטישת עגלות (התחלת קנייה ונטישה) בחנויות אונליין היא חוסר הנוחות בתהליך הקנייה. החוסר נוחות יכול לנבוע מעצם כך שחנות אונליין לא יכולה להציע את החווית קנייה הפיזית שקיימת באותן חנויות מציאותיות (כמו למשל במקרה של מדידת בגדים, או מישוש ירקות). ולשם כך בבניית החנות יש להשקיע מחשבה כיצד החנות האינטרנטית יכולה ל״פצות״ על הפערים האלו. גורם נוסף שמשפיע משמעותית על חווית הקנייה ויכול לעורר תסכול רב ולהוביל לנטישה הוא איטיות האתר, מספר הקליקים הנדרשים להשלמת ההזמנה ובהירות תהליך ההזמנה. אלו פרמטרים שלרב נגזרים ישירות מהפלטפורמה שנבחרת, ולעסק השפעה מוגבלת.


השאלות שכדאי לשאול:

  • מה חשוב ללקוחות בקניית המוצר? ואיך אני יכול ל״פצות״ על הפער?

  • כמה מוצרים הלקוח הממוצע רוכש בהזמנה אחת?

  • מה עלות המומצעת למוצר בחנות?

  • האם הלקוחות שלי הם לקוחות חוזרים? באיזו תדירות?

השאלות האלו חשובות ומשפיעות מאד על איזו חווית קניה נרצה להעניק.

ב MyPips החווית קנייה מותאמת לעסקים עם לקוחות חוזרים בתדירות גבוהה.


3. כיצד הפלטפורמה תומכת באפשרויות אספקה מגוונות? 📍🚚

במכירה ישירה לצרכן יש מגוון רב של אפשריות אספקה כמו: משלוח עד הבית, נקודות מכירה, איסוף מהחנות. ולכל אפשרות כזו עסק יכול להגדיר כללי הזמנה שונים בהתאמה. לדוגמא: באיסוף מהחנות - אספקה תוך שעתיים, במשלוח עד הבית - בימים מוגדרים, ובנקודות איסף - אחת לשבועיים. לכל אפשרות יתכנו חלונות הזמנה שונים, כללים שונים להזמנה, ועלות אספקה שונה..

עסק יכול למצוא את עצמו מבזבז זמן יקר על תיאום האספקה מול הלקוח, ולייצר תסכול בחווית השירות במידה ותנאי האספקה אינם ברורים בזמן תהליך הרכישה.

חמור מכך, עסק עם מספר הזמנות רב יכול למצוא את עצמו בכאוס מוחלט, אם מערכת הניהול לא תומכת בסינון ההזמנות והכמויות לפי האפשריות השונות.

תשאלו את עצמכם:

  • באלו סוגי אספקה אני נדרש לתמוך?

  • האם החנות תמיד פתוחה להזמנות או שחלונות ההזמנה משתנים לפי אזורי האספקה?

  • האם סינון ההזמנות לפי אפשריות האספקה הוא חשוב עבורי?

  • האם סיכום כמויות לפי אפשריות האספקה הוא מידע משמעותי עבורי?

שאלה אחרונה למתקדמים - האם הייתי רוצה לאפשר ללקוחות לעדכן הזמנות בחלון הזמנה מוגדרים?


כל היכולות הנ״ל זמינות ב MyPips לכולם, בעוד שבכל פלטפורמה אחרת ידרוש פיתוח יעודי מורכב בעלות גבוהה.


4. מנהלים את המשלוחים עצמאית או באמצעות חברת משלוחים חיצונית? מה יתאים יותר לעסק שלכם? 🛵

חלק בלתי נפרד מחווית הקנייה הוא המשלוח. בעסקים שמשתמשים בחברת שליחיות - זה קל. אבל מה קורה כשאתם מנהלים עסק קטן ואתם גם השליחים שלכם? או אם אתם עסקים בינוניים לגדולים המעסיקים שליחים עצמאים מתוך צורך עיסקי (כמו במקרה של מוצרים טריים)? זה יכול להיות מאתגר מאד.

כדי להבטיח שהמשלוחים שלכם יתנהלו ביעילות ויגיעו בזמן ובמצב מצויין ללקוחות, חשוב להשקיע במערכת משלוחים מתאימה. כך תוכלו לנהל את השליחים שלכם בצורה יעילה ולסדר את מסלול המשלוחים בצורה מיטבית. בנוסף, עם אפליקציית משלוחים מתאימה, השליחים שלכם יוכלו להשתמש ב-Waze ו-Whatsapp לקבל כיוון ולקבל מידע מעודכן על הזמנות.

לכן, כשבוחנים את האלטרנטיבות להקמת חנות אינטרנטית, כדאי לוודא מה הפיתרון עבור מערכת משלוחים מקצועית ויעילה. אם אין לכך פיתרון, ייתכן שתצטרכו לקחת על עצמכם את ניהול המשלוחים, מה שיכול להיות מאתגר ולעלות לכם זמן ו / או כסף רב.

ב MyPips מערכת ניהול המשלוחים ואפליקציית המשלוחים כלולה במחיר, ומאפשרת תמונת מצב בזמן אמת.


5. תהליך האריזה והכנת המשלוח - איך זה עובד עבורכם? 📦

כיצד מתבצע תהליך האריזה והמשלוח בעסק שלכם? זו שאלה חשובה עבור עסקים המשווקים מוצרים טריים, כגון חקלאים, קבוצות רכישה, בשלניות בייתיות, קונדיטוריות ומעדניות. עסקים אלו עשויים לטפל במספר הזמנות רב ביום הכוללת מספר רב של מוצרים להזמנה, הזמנה וקבלה של מוצרים מספקים, אריזת המוצרים, טיפול בחוסרים וצורך בעדכון ההזמנות תוך כדי האריזה. תהליך האריזה והמשלוח הוא חלק בלתי נפרד מהליבה של העסק ועבודה יעילה עם מערכת אריזה מתקדמת עם כמות תפעול נמוכה יכולה לחסוך לבעל העסק הרבה כסף וגם להבטיח ללקוחות משלוח מהיר ואמין. כשאתם בוחנים חנות אינטרנטית לעסק שלכם, חשוב לבדוק איך תהליך האריזה ישתלב בה - דף עבודה מודפס לא מספיק (לקוחות מייפיפס מעידים שעבודה עם מערכת ממוחשבת מונעת טעויות).

לכן כשבוחנים הקמת חנות אינטרנטית יש לבחון כיצד מערכת הניהול תומכת בכם בניהול האופרציה מעבר רק לדף הזמנות באקסל.

ב MyPips אתם מקבלים מערכת אריזה מתקדמת עם הרשאה יחודית לתפקיד האריזה. את ההזמנות ניתן לארוז לפי אזור חלוקה / יום אספקה / קו שילוח / מוצרים ועוד.. לכל אורז.ת אפליקצה יחודית עם תצוגה ויזואלית ברורה, מנגנוני הגנה מפני טעויות אנוש, אפשרות למנהלים לכתוב הערות והוראות יעודיות למוצר, להזמנה וללקוח. לבעל העסק יש שליטה מלאה בכל רגע על קצב העבודה, ועל הנעשה באמצעות כלי אנליטקס ומערכת טכנולוגית שמתעדכנת בזמן אמת.


6. איזה אמצעי תשלום אתם מציעים? וכיצד תהנו מתהליך גבייה מהיר וחלק?💵

כשמדברים על גבייה מהירה וחלקה, יש כמה שאלות שחשוב לשאול את עצמכם כדי להקל עליכם את העבודה ולחסוך לכם זמן יקר של פניות ללקוחות. אז מהן השאלות החשובות האלו?

  • כמה הזמנות במומצע ליום?

  • האם חשוב לתת ללקוחות אפשרות לעדכן את ההזמנות?

  • האם כבעל העסק יש צורך לעדכן הזמנות? (למשל במקרה של חוסרים? או מוצרים שקילים)

  • מה הסבירות להתעסקות בזיכויים?

השאלות האלו יעזרו לכם להבין באלו אמצעי תשלום נכון לתמוך? מתי כדאי לגבות את הכסף מהלקוחות - האם במעמד ההזמנה או רק לאחר האריזה (או אפילו לאחר אספקה)?


ב-MyPips יש לנו פתרון מושלם עם היכולת לחייב בדקות מאות הזמנות, ולמעשה בכך לחסוך שעות של עבודה בלחיצת כפתור. בעלי העסקים מאפשרים ללקוחות חווית קניה נעימה יותר עם אפשרות לעדכן הזמנות, ולשמר יתרות זכות להזמנות הבאות.


7. באיזו דרך אתם שולחים את המסר העסקי שלכם? מה השיווק המתאים לכם?📢

זה נושא חשוב - כי שיווק של העסק הוא קריטי להצלחת העסק!

אבל, וזה אבל חשוב - זה לא בהכרח אומר שחובה להשקיע כסף בשיווק מומן או אורגני, שזו הברירת מחדל האוטומטית של משווקים דיגיטלים.

חשוב רגע לפני שמשקיעים כסף בשיווק ממומן להבין אלו ערוצי שיווק נכונים לעסק שלכם.

זה לעצמו נושא לפוסט נפרד - לקריאה לחצו כאן


8. מה המיקוד של העסק שלכם? כמה נדרשת היכולת לנהל את הפלטפורמה באופן עצמאי? 💪🏻

כדי להבטיח כי החנות האינטרנטית שלכם תהיה משתלמת ויעילה, עליכם להבין את הצרכים של העסק. שאל.י את עצמך את השאלות הבאות:

  • כמה הזמנות אני צפוי לטפל? עשרות ומאות ביום? או מספר בודד של הזמנות.

  • האם בנוסף לחנות אני זקוק גם למערכת חכמה לניהול הזמנות, לקוחות, ספקים, אריזות, משלוחים?

  • מה התדירות בה נדרשים שינויים במוצרים, בהזמנות, באפשריות אספקה?

מטרת השאלות האלו היא להגיע להבנה האם החנות תשמש לקבלת הזמנות בלבד ואז חנות אינטרנטית בסיסית תספיק או תזדקקו לחנות אינטרנטית חכמה בשילוב מערכת ניהול הזמנות שתאפשר לכם שליטה מלאה בעסק בקלות ויעילות דרך ממשק יחיד.


להקמת חנות אינטרנטית בסיסית יש המון אלטרנטיבות זולות וסבירות. להקמת חנות אינרטנטית חכמה עם מערכת ניהול חכמה ומסונכרנת עם החנות בזמן אמת - יש מעט מאד פתרונות טובים ורובם יקרים, וחלקם גם מורכבים מאינטגרציות של מספר מערכות מה שהופך את הפתרון למורכב מאד.

אל תדאגו, יש גם מספר פתרונות טכנולוגים מתקדמים אפשריים שמשלבים בין חנות אינטרנטית חכמה למערכת ניהול הזמנות מתקדמת בממשק יחיד - MyPips היא דוגמא מצויינת לחנות אינטרנטית חכמה מאד.


9. איזו תמיכה תקבלו עם המערכת הנבחרת? מה הקצב שינויים ושדרוגים?🏪

אנשים חושבים שבניית חנות אינטרנטית היא כמו בנייה של חנות פיזית - פרויקט מוגדר עם התחלה וסיום.

חנות אינטרנטית היא פרויקט תוכנה - והוא מגיע עם כל האתגרים הטכנולוגיים והעסקיים שיש בפרויקט מסוג זה. ככל שהחנות הנדרשת חכמה יותר כך גם הבעיה מורכבת יותר. בעוד שבחנות פיזית הפרויקט מגדיר את התשתיות: הקירות, החשמל המים וכל היתר תלוי בעסק וניתן לשינוי בקלות. בחנות אינטרנטית המצב שונה - הפרויקט כולל את כל ההיבטים של ניהול העסק: ממבנה החנות שמשפיע על חווית הלקוח, המוצרים הוירטואלים, ועד ניהול האופרציה. המשמעות, שכל שינוי בעסק מהקטן ביותר כמו שינוי במוצרים ועד שינוי מורכב כמו יעול תהליך דורש שינוי בחנות האינטרנטית.

המציאות שאנחנו חיים בה, משתנה כל הזמן - עסק מצליח מתאים את עצמו לשינויים ומשתנה איתם.

מהסיבות הנ״ל לפרויקט תוכנה בניגוד לפרויקט נדל״ן אין סוף.. תמיד יהיו דרישות חדשות, ותמיד יהיו רצון לשינויים. בנוסף, החנות עצמה מתבססת על הרבה תשתיות שהן בפני עצמם מוצרי תוכנה שמתעדכנים כל הזמן, ולכן יתכן שגם ללא שום שינוי מצידכם, ידרש תחזוק לאורך זמן.


לכן כשבוחנים את הפלטפורמה איתה תבנו את החנות האינטרנטית - תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  1. איזו תמיכה נדרשת לתחזוק החנות?

  2. מה רמת השליטה והגמישות של העסק בניהול החנות ?

  3. איך עובד תהליך של בקשה לשינוי?

  4. איך תדעו כשיש תקלה, ו / או משהו ״נשבר״ והפסיק לעבוד?

  5. כמה הפלטפורמה מדוייקת לתחום שלכם? לאילו תחומים היא כן מדוייקת?

מייפיפס לדוגמא מדוייקת לעסקים מקומיים עם קהל לקוחות קבוע ו / או קהילתי, עם התמחות בתחום התוצרת הטרייה (חקלאיים, בשלניים ביתיים, מעדניות וקונדיטוריות) - אך לא רק. ובנוסף היא נותנת מענה כולל לכל הצד הטכני , מרמת התחזוקה והתמיכה,ועד השדרוג וההתחדשות.


10. עלויות הקמה והוצאות שוטפות - מה זה עולה לכם? האם יש עלויות נוספות שכדאי לדעת עליהן? 💰

כמה החנות האינטרנטית עולה לי?


  1. האם יש תקופת ניסיון ? הרצה ? חנות דמו שניתן לשחק עימה ללא תשלום ? האפשרויות הללו מאפשרות לבחון את הערך האמיתי של החנות ללא התחייבות

  2. האם יש עלויות הקמה? המשמעות של עליות הקמה היא שמתבצע פרויקט לפי בקשתך.. כמה יחודיות הדרישות שלך? ההבדלים הקריטיים הם בחווית המשתמש של הלקוח הסופי, ובית העסק. שינוי גרפיקה לרב לא משפיעה על מורכבות הפרויקט

  3. מה העליות התחזוקה הקבועות ?

  4. מה העלות של דרישה / פיתוח חדש ?

  5. האם יש מרכיב חודשי קבוע ?

  6. האם יש מרכיב חודשי משתנה ?

  7. האם יש התחייבות כלשהי במקרה של הפסקת פעילות ?

  8. האם יש עליות נוספות לספקים מעבר ?

  9. מה האינטרס שהמודל העיסקי מקדם ? האם האינטרסים של העסק זהים לנותן השירות?

יש נטייה לעסקים להעדיף תשלום חד פעמי גבוה על הקמה, ותשלום חודשי נמוך עד אפסי. זאת מתוך אמונה - שבאמצעות תכנון טוב (כמו הקמת חנות פיזית) נקבל את החנות המושלמת.. זה השלב לחזור לסעיף הקודם - ולהבין שבתוכנה זה לא אפשרי. ברגע שהמציאות משתנה, החנות צריכה להשתנות בהתאמה. חנות שלא תאפשר לנו את הגמישות, והצמיחה המתמדת - תעלה לנו הרבה יותר לאורך זמן.


מייפיפס למשל, מאפשרת ללקוחות להתנסות בחינם, אין דמי הקמה, העסק עם שליטה מלאה בשינויים בזכות הממשק סופר פשוט לניהול, והחנות ממשיכה להתפתח ולצמוח מבלי שהלקוחות יצטרכו לבקש (הם בהחלט יכולים לבקש אם ירצו) - כי למודל העיסקי יש אינטרס משותף עם החנות.

אם החנות מצליחה - מייפיפס תצליח.



לסיכום:


לפני שאתם משיקים את החנות הדיגיטלית שלכם, חשוב להשקיע זמן בלבדוק איזה פתרון מתאים לכם בהתאם לדרישות של הלקוחות, המוצרים ואופן ניהול האופרציה. 🎯🔍


אנחנו מקווים שה 10 שאלות מפתח האלו סיפקו לך תובנות למסגרת המחקר שלך. חשוב לנו להיות אובייקטיביים עם המידע שאנחנו משתפים, בהתבסס על הניסיון שלנו עם מאות עסקים מקומיים: מחקלאים, קבוצות רכישה ובשלנים בייתים ועד יבואנים, ויצרני בוטיק. כדי לעזור לך במחקר שלך, אנחנו גם אספנו קובץ PDF הניתן להדפסה - הכולל רשימה מקיפה של שאלות.


שימו לב, אין פתרון מושלם עבור כולם! עליכם למצוא את הפתרון המתאים ביותר לעסק שלכם!



138 צפיות0 תגובות
bottom of page