top of page
חיפוש

גם לעסקים קטנים יש אפשרות להצליח בשיווק! איך לפעול חכם ולחסוך בתקציב השיווק שלך?

שיווק הוא קריטי להגדלת העסק, הוא מאפשר לכל עסק, בכל סדר גודל, להיחשף ללקוחות חדשים, להגדיל את המודעות למותג ולייצר עוד הכנסות. כולם צריכים לעשות שיווק!


בעולם המודרני של היום, הדיגיטל הפך להיות המפתח להצלחה של עסקים בכל תחומי התעשייה. וזה לא מפתיע - הגענו לזמן בו כמעט כל האוכלוסייה נמצאת ברשת, ומשתמשת בה לחיפוש מידע, לקשר עם אנשים ולקניות - ולכן שיווק דיגיטלי מאפשר להגיע לקהל לקוחות רחב.

אחת הדרכים הנפוצות והפופלרית ביותר לשיווק היום היא שיווק ממומן. היא כה פופלרית שלעיתים נבחרת כאסטרטגיית שיווק ראשית של עסק, מבלי לעצור, ולבחון אפשריות נוספות, שיתכן יותר נכונות ומדוייקות לעסק אסטרטגית, וכלכלית.


השאלה היא איך יודעים מה היא האסטרטגיית שיווק הנכונה לעסק?


לפני שנתחיל, חשוב להזכיר אנחנו לא נותני שירות בתחום השיווק, וזהו אינו יעוץ מקצועי.

אנחנו משתפים אותכם כאן בידע, מסקנות והמלצות מתוך הניסיון שצברנו בעבודה משותפת ומאומצת עם מאות עסקים מקומיים שמוכרים אצלנו.


אז כדי לענות על השאלה, נסקור תחילה מספר ערוצי שיווק, יתרונות מול חסרנות. רק לאחר שנבין מה המשמעות מאחורי כל ערוץ שיווקי, נוכל לבחור מה הדרך שתתאים לעסק שלך ולנישה שלך. קידום אתר? ניוזלטר? רשת חברתית? או כולם יחד? כל התשובות, בהמשך.


** לקריאה בהרחבה על כל ערוץ לחצו על החץ ( > ) בצד ימין **

אתר תוכן

אחת הטעויות הנפוצות היא להתייחס לאתר תוכן, וחנות אינטרנטית כישות אחת. חנות אינטרנטית יכולה לשמש גם כאתר תוכן, ואתר תוכן יכול להכיל חנות אינטרנטית - אך חשוב להבין שלכל ישות מהשניים מטרות שונות ולעיתים ערבוב בין השניים מייצרות מגבלות טכנולגיות שמעכבות או אפילו עוצרות מהעסק לצמוח ברמה העיסקית ו/ או אופרטיביות. אתר תוכן הוא החלון הראווה הדיגיטלי של העסק - המטרה העיקרית שלו היא ליצור נוכחות מקוונת בקידום המותג ושיווק, ומשמש כלי לבניית מעגל לקוחות באמצעות הרשמה לרשימת תפוצה למשל. החנות האינטרנטית עבור עסקים מקומיים היא ה״סוס עבודה״. מטרתה מצד אחד לסייע בתהליך המכירתי, באמצעות חווית קנייה פשוטה וקלה, ומצד שני לסייע לעסק לטפל בהזמנות ולאפשר שירות לקוחות אופטיצלי לכל אורך שרשרת האספקה. לשני הצדדים מטרה משותפת לעלות רווחיות של העסק.

יתרונות:

  • הגדלת חשיפה במתן מענה המתאים ביותר לחיפוש ברשת

  • מגדיל את הפונטציאל להפוך לידים (גולשים שלא מכירים את העסק) ללקוחות

  • הגדלת רשימת התפוצה

  • אפשרות לתרגוט מחדש בשיווק מומן

  • יכולות בידול למותג ממתחרים

חסרונות:

  • דורש זמן ו/או כסף להקמה נכונה ותחזוקה

  • דורש אחזקה של דומיין פרטי


מתי נכון להשקיע באתר תוכן בנוסף לחנות אינטרנטית ב MyPips?

  1. אם אתם עסק עם לקוחות חד פעמיים, או עם לקוחות הצורכים את המוצר בתדירות נמוכה

  2. אם הלקוחות הפונטציאלים מתעניינים ומחפשים תכנים וידע באופן שוטף. למשל מוצרים הקשורים ל - "לייף סטייל", "תזונה", "בישול ומתכונים" ו -"משפחה" אלו תחומים שהלקוחות יתעניינו בתכנים באופן שוטף גם ללא קשר לרכישת מוצרים, לפני ו/או אחרי הקנייה. לעומת זאת: מוצרים כמו "מאפים", "פרחים לשבת" ו "מוצרי חשמל" - לא בהכרח שתכנים בנושא יעוררו עיניין ממשי ומעמיק לאורך זמן אצל לקוחות פונטציאלים.

  3. אם אתם עסק בצמיחה שהגעתם ל״תקרת זכוכית״ עם קהל הלקוחות הנוכחי, ומעוניינים לפרוץ לקהלים חדשים

שיווק אורגני

קידום אתרים ממומן (פרסום בגוגל)

שיווק ממומן

אימייל מרקטינג

שיווק קהילתי על בסיס שותפים

PLG - Product Led Growth

אז בואו נסכם - מה כדאי לעשות?


לאחרונה ישנה פופולריות הולכת וגוברת לשיווק פחות אגרסיבי . שיווק שפחות מבוסס על מידע ופרסומות שמפריעות לגולש באשר הוא נמצא, ויותר נותן לו לקבל מענה על שאלות מסוימות.

כדי לבחור את האסטרטגיות שיווק המתאימה לכם כדאי לכם לשאול את ה 3 שאלות הבאות:

  1. האם לקוחותיכם קבועים, או חוזרים? או שהם חד פעמיים, או נדירים?

  2. האם לקוחותיכם מתעניינים ומחפשים ידע ומידע בתחום ? או להפך מידע נוסף יכול אפילו להעיק, נרתעים מהעיסוק בו?

  3. מהו הרווח הגולמי ממכירת מוצר? לרב העסקים המקומיים הרווח הגולמי נמוך מאד ולכן ה ROI על פרסום ממומן הוא נמוך מאד עד שלילי


לאחר שעניתם על ה 3 שאלות הללו, להלן 4 אסטרטגיות שיווקיות שמומלץ לבחון:



לקוחות קבועים ומתעניינים:

עסקים אלו לרב מתאפיינים כעסקיים קהילתיים עם לקוחות נאמנים, שבמוטיבציה לקנייה תוכלו לזהות הרבה רגש והזדהות (כל מה שנוגע בליבו של הלקוח - ממשפחתו, בריאותו, ועד זמנו החופשי)

דוגמא לעסקים מסוג זה: מכירה ישירה חקלאית, בשלנים בייתים, עמותות

עבור אותם תחומים תוכלו למצוא דפי קהילות רבים, קבוצות וואטאפ שכונתיות, מובילי דיעה מומחים ומשפעיני רשת.

ובאופן לא מפתיע, במקרה זה אסטרטגית שיווק מאד משמעותית היא באמצעות אפליאציה ותוכן - על כל צורותיו (אימייל מרקטיניג, ותוכן לא ממומן ברשתות). כל ערוץ שמחזק את תחושת הקהילתיות והשייכות יכול להיות הזדמנות לערוץ שיווק חזק.


לקוחות קבועים ולא מתעניינים:

הלקוחות אומנם לקוחות חוזרים – אך בעלי עניין אישי נמוך בתחום עצמו, ונאמנות לא גבוהה בהכרח, אלא נובעת בעיקר מהרגל ונוחות.

למשל: מעדניות, משווקים, קונדיטוריות.


במקרה זה שיווק שותפים ואימייל מרקטיניג יכול לעזור לשמר על נאמנות הרוכשים, והגעה לשווקים חדשים. שיווק ממומן פחות רלוונטי, מאחר וקשה מאד להתחרות על הקשב עבור עסקים אלו.


לקוחות לא קבועים ומתעניינים:

מקרה יחסית נדיר ומאופיין בלקוחות בעלי עניין גבוה ומעמיק בנושא, אבל בתדירות קניה וצריכה נמוכה עד נדירה יחסית (אחת לחצי שנה או יותר).

למשל: יצרני בוטיק יחודיים, מתנות, מגשי פירות (גם עולומות הלידה והמשפחה יכולים להיות רלוונטים)


במקרה זה כל מה שיעזור ללקוחות למצוא אותכם מחדש - חשוב. לכן קידום אתרים ממומן הוא קריטי, וגם פרסום ממומן הוא משמעותי. העסקים צריכים להיות בכל מקום ולהמתין לרגע המיוחל.לנסות לשמר מערכת יחסים קבועה עם אימייל מרקטינג ותוכן קבוע ברשתות


לקוחות לא קבועים ולא ומתעניינים:

חניות תכשיטים יוקרתית, רפואה פלסטית, או השתלת שיניים יכולה להתאפיין בלקוחות שחוזרים בתדירות מאד נמוכה, ולא יהססו לקנות אצל יצרן אחר במידה ונתקלו.

אלו עסקים שפחות מאופיינים כעסקים מקומיים, ולרב עם רווח גולמי גבוה מאד.

כנראה שיקח זמן עד שנראה אותם איתנו ב MyPips :)

החלוקה הזו, היא יד מכוונת מהירה וקלה.. מקווים שנתנו לכם פה מספיק ידע ונקודות למחשבה לפני שאתם מתחילים מערכת יחסים עם נותן שירות זה או אחר.


ואנחנו כאן, מקשיבים תמיד לבקשות ורעיונות שמגיעים מכם. איך נוכל לעזור לכם לצמוח?

113 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

חנות אונליין לעסק מקומי? 10 שאלות שחובה לשאול לפני שבוחרים פלטפורמה

חווית הקנייה האולטמטיבית באינטרנט משתנה משמעותית כתלות במוצרים שנמכרים, בסוג הלקוחות, ובאופן ניהול האופרציה 🛍. לדוגמא ברכישת טלפון נייד - חווית הקנייה מאופיינת כמרתקת ומרגשת. כל מוצר מציג דף מידע יעו

bottom of page